Eljött az idő! Le kell cseréld a weboldalad!

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Ez elsőre biztosan ijesztőnek tűnik és már ingatod is a fejed, hogy én biztosan nem, jó ez így! Még, ha oly makacsul is tiltakozol most, olvasd végig az írásunkat és, ha minden szempontnak megfelel a weboldalad, akkor együtt örülünk Veled, mert tényleg nincsen szükséged új honlapra.

 

Manapság egyre gyakoribb a redesign, azaz a régi honlapok "felújítása", újratervezése. Ennek okai részben az új trendek és technológiák, valamint a folyamatosan változó internetes szabályozások és felhasználói viselkedések, elvárások. Nézzük, melyek azok az esetek, amelyek miatt érdemes elgondolkodni a honlap megújításában.

1. Arculatváltás

Az évek telnek a trendek változnak és aki nem tart lépést a fejlődéssel bizony lemaradhat. Sok cég életében eljön a pillanat amikor meg kell újítani a régi designelemeket, frissíteni kell az üzlet megjelenését. Erre nincsen különösebb szabály, nem lehet kategorikusan azt mondani, hogy 5 évente cseréld le a logódat. Figyelni kell a piacot, a trendeket, a konkurenciát és a cégnek sem feltétlenül jelent hátrányt egy-egy megújulás. Persze ez nem azt jelenti, hogy ki kell dobni a régi kreatívokat és teljesen új vonalon kell elindulni, lehet a régi megszokott elemeket is frissíteni, maivá tenni. Nézzünk egy igen ismert márka esetében ez hogyan is alakult:

Jól látszik a fenti példában is, hogy időszabály nincsen, de egy-két kivétellel a logó fő eleme, a felirat gyökeresen nem változik, csak frissül, trendibb lesz és az is látszik, hogy az utolsó már 10 éve állja a sarat. Azaz, egy jól modernizált design hosszú évekig időtálló és meghatározó egy cég és márka életében.

Mégis egy kisebb cég, amely (még) nem képvisel világmárkát, hogyan tudja eldönteni, hogy eljött-e az idő? Erre 3 kiváló módszer létezik. Az első, hogy nézd meg magad a logót, de két lépéssel hátrébbről (tudom nehéz elfogultság nélkül), követi a mai trendeket? Profi megjelenésű? Jól megkülönböztethető, egyedi? Jól felhasználható? Világos üzenetet közvetít? Ezután jöhet a második szűrő! Kérdezd meg az ismerőseidet és a legjobb vásárlóidat is erről, ők mit gondolnak a logódról, a céges arculatodról? A harmadik lehetőség, hogy szakember segítségét kéred, aki elfogulatlanul, ismerve a piaci trendeket fog véleményt formálni és javaslatokat tenni a céges megjelenésedre. Ha megszületik a döntés és céged új arculatot kap ez minden esetben az összes megjelenésedre kihatással lesz, tehát le kell cseréld a megjelenést mindenhol, legyen az egy szórólap, egy plakát vagy a honlapod.

2. Csökkenő forgalom

Mert ugye a pénz beszél!? Nagyon szuper, hogy van weboldalad, de ne csak legyen, hanem termeljen pénzt is. Figyeld és analizáld a forgalmad. A legtöbb weboldalban kell lennie valamilyen mérő eszköznek, mellyel a viselkedést, a konverziót tudod mérni. Ha Neked még sincs, akkor csak figyeld a havi bevételei adataidat! Ha nő akkor szuper, de ha stagnál, vagy esetleg csökken, akkor azonnali beavatkozásra van szükség. Először is meg kell találni a probléma forrását, látni kell, hogy hol akad el a folyamat, esetleg el sem indul? Lehet, hogy a weboldalad mobilon használhatatlan? Esetleg nem működnek a linkek az oldalon? Vagy lassan tölt be? Lehet meg sem találják a keresők? Ez csak pár példa a forgalom esetleges elmaradásának okára, az is lehet, hogy csak egy kis hiba szab gátat a fejlődésnek, de az is lehet, hogy problémák tucatja fogják vissza a bevételt. Bárhogy is legyen ha csökken a bevétel, lépj azonnal és vess be minden fegyvert, hogy visszafordítsd a folyamatot. Íme a komplett fegyvertár!

3. Funkcióbővítés

Mindig van hová fejlődni és ez az online jelenlétre kiemelten igaz. Újabb és újabb funkciókat vezethetsz be weboldaladon, mellyel erősíted a piaci jelenlétedet és vásárlóid bizalmát is. Miért ne élnél ezzel a lehetőséggel!?

Egyre több ügyfelünk dönt úgy, hogy online piacra viszi a forgalmazott termékeit, kilép a helyi üzletből és országos terjeszkedésbe kezd. Ha már van egy szuper honlapod, vannak helyi vásárlóid és tapasztalataid ez az egyik legjobb megoldás. Tehát az egyik legjobb bővítési lehetőség a webáruház lehet. 

Dönthetsz úgy is, hogy azt a rengeteg szakmai tapasztalatot, melyet az évek folyamán összegyűjtöttél megosztod az emberekkel, erre az egyik módszer a blog vezetése. A legtöbb ember szívesen vesz tanácsokat, tippeket olyan dolgokkal kapcsolatban, melyek érdeklik.

Készíthetsz letölthető anyagokat, melyeket a honlapodon ingyenesen, vagy akár pénzért is kínálhatsz a vásárlóidnak.

Ez csak pár lehetőség arra, hogy melyik irányba tudsz haladni, hogyan tudod fejleszteni az online jelenlétedet. Ha nem is tervezel mostanában ilyen változtatásokat törekedj a heti egyszeri tartalomfrissítésre, a weboldalad aktualizálására, hiszen egy poros kirakat mellett is csak elmennek a potenciális vásárlók.  

4. Folyamatos technológiai fejlődés

Szerintünk ez az alfája és omegája az online jelenlétnek. Ahogyan az elektronikai cikkek, úgy az internetes technológia is rohamléptekkel fejlődik. Jönnek új trendek, változnak a vásárlói igények, fejlődnek az eszközök és alakulnak az internetes szabályozások is. Nagyon fontos ezekkel lépést tartani, mert gyorsan a lejtőre kerülhet egy vállalkozás online jelenléte, ha nem követi napi, de legalább heti szinten a változásokat. Melyek a legfontosabbak? Olvasd tovább!

RESZPONZITÁS: ma Magyarországon közel 3,5 millió ember vásárol interneten (ennél még többen neteznek napi szinten), 70%-uk mobiltelefonról. Ha a weboldalad, webáruházad nem képes kezelni a különböző képernyőméreteket (tablet, mobiltelefon, laptop) akkor a felmérések szerint az oldaladat megnyitók, 80%-a 2. másodpercben bezárja a weboldalad! Számolj csak gyorsan utána? Nálad ez mekkora szám? Ijesztő igaz? Tehát az egyik legfőbb a weboldalad fejlődése érdekében, hogy könnyen kezelhető és látványos legyen minden eszközön!

TITKOSÍTÁS, SSL: ma mindenki attól retteg a netes világban, hogy ellopják az adatait és ez nem csak városi legenda. Heti szinten lehet arról olvasni, hogy hol és hány felhasználó adataival éltek vissza hackerek. Weboldalad titkosítása tehát elsődleges szempont, védd a felhasználóid adatai, építs bizalmat, hogy tudják nálad biztonsággal vásárolhatnak. A másik szempont amely miatt fontos, hogy honlapod rendelkezzen titkosítással az az, hogy a Google kereső kiemelten figyeli ezt, ha hiányzik a titkosítás a Google hátrasorolással büntet a keresőben. Ezt egy honlap sem engedheti meg magának!

FIZETÉSI MÓDOK: az online vásárlások elterjedésével egyre több ember használja szívesen a bankkártyáját a weben. Kényelmes és gyors mind Neked webáruház tulajdonosnak, mind a megrendelőnek. Vannak egyszerűen, szolgáltatói szerződéskötés nélkül beépíthető kártyás fizetési rendszerek (pl.: PayPal), de komoly szakmai háttérrel rendelkező szolgáltatóval, vagy a számlavezető bankoddal szerződve is szolgáltathatod ezt a vásárlóidnak. Biztosan éveket vesz még igénybe mire ez lesz Magyarországon a vezető online fizetési mód, de miért várnál arra, hogy a konkurencia beelőzzön?

Ez csak pár olyan fejlődési lehetőség, mellyel sok-sok új vásárlót nyerhetsz meg, de a piaci fejlődés megállíthatatlan, kövesd te is és lépj elsőként, fejleszd folyamatosan weboldalad, vagy kérd szakember segítségét!

 

A legfontosabb linkek még egyszer:

★ Milyen szolgáltatásokkal érhetem el leghamarabb a céljaimat?

★ Hogyan juthatok segítséghez, ha nem boldogulok az online marketing világában?

 

TETSZETT A BEJEGYZÉS, SEGÍTSD A MUNKÁNKAT ÉS TÉGY SIKERESSÉ MÁSOKAT IS!

© 2017 Okosweblap.hu. Minden jog fenntarva. Created By Okosweblap.hu

Keresés